dells mission is to be the most succesful computer company in the world at delivering the best customer experience in markets they serve. In doing so, dell will meet customer expectations.
In this essay three questions are answered:
1.Why is Dell so succesful.
2.What are Dells strengths, weaknesses, threats and opportunities (SWOT analyses).
3. What is Dells growstrategy for the future.
GROEPSOPDRACHT 1
MARKETING MANAGEMENT
CASE DELL- revolutionary HORIZONS
Rotterdam, 5 maart 2003
Studenten: Cindy Brouwer
studentnr. 119661
e-mail adres cindy.brouwer@meespierson.com
Nico Geelhoed
studentnr. 274903
e-mail adres nja.geelhoed@port.rotterdam.nl
Inhoudsopgave
1.DELL COMPUTER CORPORATION4
2.HET SUCCES VAN DELL; WAARAAN DELL ZIJN SUCCES add OP HEDEN TE DANKEN HEEFT4
2.1BUSINESS STRATEGIE4
2.2DIRECT BUSINESS MODEL5
2.3HET INTERNET5
2.4CUSTOMER RELATIONSHIPS6
2.5DIFFERENTIATIE EN POSITIONERING6
2.6CONCLUSIE7
3.SWOT-ANALYSE7
3.1STRENGTHS7
3.2WEAKNESSESS8
3.3OPPORTUNITIES9
3.4THREATS9
3.5SWOT MATRIX10
3.5.1Onderbouwing SWOT-analyse10
3.6STRATEGISCHE AANDACHTSVELDEN11
4.OMGEVINGSANALYSE EN AANTREKKELIJKHEID MARKT12
4.1AANTREKKELIJKHEID IT INDUSTRIE12
4.1.1Bedreiging caravan nieuwkomers12
4.1.2Bedreiging van substituten13
4.1.3Interne Competiviteit13
4.1.4Onderhandelingsmacht kopers13
4.1.5Onderhandelingsmacht leveranciers13
4.2KLANTEN13
5.GROEISTRATEGIE13
5.1TOELICHTING STRATEGISCHE KEUZE14
5.2GROEISTRATEGIE PER STRATEGISCH AANDACHTSVELD15
5.2.1Marktpenetratie15
5.2.2(Marktgerichte) productontwikkeling15
5.2.3Uitbouwen service- en support portfolio16
5.2.4Marktsegmentatie en vergroten klantwaarde16
5.2.5Internationale expansie16
5.3ALGEMENE AANBEVELINGEN17
Dell Computer Corporation (Dell), opgericht in 1984 entrâËšée Michael Dell, is s werelds grootste verkoper van computer systemen via heated directe verkoopkanaal. Dells productportfolio omvat PCs, notebooks, workstations, network servers en storage products. Tot de doelgroep behoren zowel consumenten als zakelijke gebruikers. Naast de thuismarkt de Verenigde Staten, is Dell vertegenwoordigd in de volgende regios: West-Europa, Azië/Pacific, Japan en Latijns Amerika.
Dell is één van de belangrijkste spelers in IT-industrie. De IT-industrie wordt gekenmerkt door heftige concurrentie. Dell weet zich in deze markt van haar concurrenten te onderscheiden door gebruik te maken van het directe kanaal (direct model). Hierdoor wordt er bespaard op kosten van een retailnetwerk. Daarnaast is Dell via dit directe kanaal in staat PCs, en producten in elkaar te...
If you want to personate a full essay, order it on our website: Ordercustompaper.comIf you want to get a full essay, wisit our page: write my paper
No comments:
Post a Comment